dinsdag, december 05, 2006

Bardo Pond in festsaal Kreuzberg


Afgelopen vrijdag 1 dec. was het eindelijk zover : Bardo Pond live!
Na een kleine 8 uur de autobahn onveilig gemaakt te hebben, kwamen we in ons Oost-Duitse appartementje aan, om meteen door te gaan naar de Festsaal Kreuzberg.
We troffen een van buiten aftandse en van binnen saloon-achtige zaal (zie link) met een eenzame zangeres met gitaar op het podium die de boel voorzichtig opwarmde. Dit was Edith Frost en deze werd door de goed gevulde zaal zeker op waarde geschat. Daarna was het de beurt aan het hippie-collectie Espers en warmten de boel nog meer op door af en toe de electrische gitaar te beroeren. Veel interressanter vond ik het niet, alhoewel ik hun laatste album met de welluidende titel ' Espers II ' steeds mooier ga vinden.

Maar iets na twaalven was het dan tijd voor de hoofdschotel en deze walsden na een korte jam de zaal plat. Meteen gevangen door de heftige meeslepende gitaarpartijen, de excellerende drummer en uiteraard oogappel Isobel Sollenberger, die zowel met haar stem als de fluit het publiek bezweerde, sloop ik naar voren :
Wat een weergaloze band met bijbehorende songs is het toch!
Bijna twee uur later kwamen de twee gitaristen, bassist en drummer terug voor een toegift zonder Isobel om het karwei af te ronden met een heftige jampartij waarin alle knoppen en effecten op ons werden losgelaten.


Toen ik me omdraaide stonden er hoogstens 20 verdwaasde liefhebbers in de zaal, de rest was met de oren dicht weggerend. Duidelijk gevalletje 'Love em or Hate em' !

And I love you, Isobel