dinsdag, augustus 01, 2006

Album van de maand Augustus


In vroegere tijden was het nu komkommertijd wat nieuwe albums betreft, maar door het lekken van de platen maanden vantevoren is het nu juist de drukste release-periode!
De keuze voor deze maand werd me daarom ook niet makkelijk gemaakt, onder andere de laatste Woven hand weeft zich een plekje in me ziel, ouderwets gejaagd door de duivel.
Ook de nieuwe Magnolia Electric co. Fading Trails kan me zeer bekoren, alleen vind ik hem nogal kort.
De nieuwe Jason Molina kwam nog het dichtste bij, maar uiteindelijk vind ik Will Oldham's laatste creatie als Bonnie Prince Billy toch het sterkst.
De manier waarop hij de fluwelen stem van Dawn van Faun fables aan de zijne heeft gekoppeld, de wederom ijzersterke composities , de briljant subtiele percussie van Jim White (van Magnolia-tourband en eigen band Dirty three) en zijn onderkoelde stem winnen het deze maand.

Ps. de beste plek om de nieuwste gelekte albums te vinden is het Soundopinions-forum .

The list so far :
Xiu xiu - The air force (juli)
Burial - Burial en 3hostwomexicansandatinofspanners - Pegasus bridge (juni)
Tool - 10.000 days (mei)
Destroyer - Destroyer's rubies (april)
Biosphere - Dropsonde (maart)
Boris - Pink (februari)
Alvarius B - Blood Operatives of the Barium Sunset (januari).

mooie score dacht ik zo, en o ja, ben gek op YouTube :

Labels: