maandag, juni 26, 2006

The Wipers

De naam was al een aantal keren voorbijgekomen in mijn muziek-zielzoekerij, maar pas nadat een in de heuvels van Aragon, Spanje, in een klein wit hutje bij een rivier wonende Duitser genaamd Jurg er mee op de proppen kwam, heb ik me ook gestort op The Wipers !
Het begon bij het nummer 'D7' , dat groot fan van The Wipers Kurt Cobain later niet onverdienstelijk coverde, en ik ben nu alle albums van The Wipers aan het uitproberen, voorlopig resulterend in deze epische pre-grunge-punk-klassieker :

Youth of America - The Wipers

Het verhaal van frontman Greg Sage bij dit nummer is alsvolg :

The song YOA itself is out of a dream I hadabout the future.A time where people "over breed" themselvesto the point that even the most simple thing had becomethe highest level of competition.The dream had such a sense of realism and intensity to itthat I went overboard with the recording to symbolize it.
Doe er je voordeel mee, zeg ik je...

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Jörg met een ooh oemlaut dus maar who gives a fuck, we're listening to the wipers!!!!

9:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oooooooooooo umlaut, dacht ik al, maar kon hem nie vinden op me toets tielemansbord!

10:03 a.m.  

Een reactie posten

<< Home