zondag, oktober 02, 2005

10 on the road...


Ik zat hier te filosoferen over tien cd's die ik mee wil nemen op onze trip van 2 maanden, en kwam niet heel ver, wel een aantal vastigheidjes, maar nog lang geen definitieve lijst. Nou leek het me wel snugger om een ieder te vragen naar welke cd ik beslist mee moet nemen op reis, daar ik er zelf anders misschien 1 over het hoofd zie en dat zou zonde zijn.
Als ieder er nou 1 a 2 noemt, kan ik m'n lijstje misschien compleet krijgen voor het te laat is.
Alvast dank!

De lijst so far :
  1. Deus - 'Pocket Revolution'
  2. Boards of Canada - 'The campfire headphase'
  3. Bruce Springsteen - ' ?????'
  4. Tom Waits - '?????' ('Rain dogs' is hier favoriet)
  5. Smog - '?????' ('Knock knock' is torenhoog favoriet vanwege 'reis-thema')
  6. Bob Dylan - '?????'
  7. Neil Young - '?????'
  8. Autechre - '?????'
  9. Nick Cave - '?????'

Diegene die een cd noemt die uiteindelijk op de lijst (buiten die cd's die er al op staan) komt en dus meegaat op reis, wint een cd naar keuze uit de '10 on the road' !

PS. Afbeelding hierboven is een bewerking van een schilderij genaamd 'Pearblossom road' van David Hockney. Dit schilderij vind ik ook mooi van hem.

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Iedereen die zonder Let Love In van Nick Cave zijn of haar huis & haard verlaat kan ik niet als een oprechte naar liefde snakkende ziel beschouwen.

Baseman

2:20 p.m.  
Blogger Bruno Banani said...

Op zich goeie, moet wel Nick Cave bij..
Maar of het dan Let Love in moet wezen, of The Good Son, of The Boatman's call of The Lyre of Orpheus!?
The Good son begint met toapasselijke braziliaanse hymne en The boatmans call staat The weeping song op.
mmmm

6:20 p.m.  
Blogger Unknown said...

Nee, het moet Let love in zijn.

Zonder de weeping song overleef je het wel maar zonder loverman, do you love me, en let love in en lay me low kan het wel eens je laatste reis worden.

7:34 p.m.  
Blogger Bruno Banani said...

tis nie zo zeer beinvloeden alswel dat ik misschien dinge over mijnen hoofke zie..
en weeping song staat ook op the good son, en ship song al a all aa..
of toch no more shall we part?
En bola, soup gaat te ver, en gnayse of.... thinking bout it!

12:06 a.m.  
Blogger Hotlipzz said...

Ik zeg: Journey to Jah van Gentleman. Zoooooo goed. Nu net zelf terug uit de jungle van Costa Rica en ook onze Duitse reggaevriend Gentleman is daar doorgedrongen. Wis en waarachtig coveren zelfs heuze reggaebands deze fijne Duitser. Echt waar! Beetje gek is het wel, maar ik ging helemaal uit mijn dak in de Carribean (Puerto de Viejo om precies te zijn, waar de coke rijkelijk vloeide in de wc) en meezingen toen het nummer DEM GONE werd gedraaid. De DJ moest mij toen meteen op de foto zetten. Lekker dan.

5:17 p.m.  
Blogger Bruno Banani said...

idd erg lekker nummer, plaat ga ik ook nog ff luisteren...
maar moet wel tijdloze muzak zijn, want anders zit ik eraan vast als vakantieherinnering, maar thx

4:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

een plaat die ik nog steeds goed moet luisteren is forever changes van love, tip?

6:33 p.m.  
Blogger Unknown said...

Van Autechre ben je bijna verp;licht om Amber mee te nemen. Want de hoesfoto is toch geschoten in Zuid-Amerika als ik m eniet vergis. Alhoewel het ook Noord-Amerika kan zijn en dan zegt dit helemaal niks meer.

Van Dylan is Bringin'it all back home een goede optie. Omdat e vrinden jullie graag thuis zien komen en omdat o.,a. On the road again erop staat.

1:24 p.m.  
Blogger Bruno Banani said...

Tja, bob mag ook net thuisblijven allenig, da's waar!
en Autechre, ook nie slekt, zo langzamerhand zijn het 12 cds geworden, dus twee extra, wil wel electronische, maar boc is reeds bevestigd, en dan nog?
forever changes is okee, maar kan niet helemaal vatten!
en reggae... ojee
en cave...
staan al paar vast en dat zijn
rain dogs van tom waits
campfire headphase van boc
smog knock knock
waarschijnlijk de tweede explosions in the sky
en whiskey for the holy ghost van mark lanegan.
nog paar te gaan!!

5:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home