maandag, juni 16, 2008

The For (reïn-)Carnation

Lang geleden dat ik bij de eerste luisterbeurt zo overdonderd was door de 'sheer beauty' van een album als bij beluistering van het titelloze album uit 2000 van supergroep The For Carnation.


The For Carnation

Toen ik dit stuk vinyl op ebay tegenkwam en erover begon te lezen, leek het me overduidelijk dat het in mijn straatje zou passen. Slint-voorman Brian McMahan die een vertraagde en verstilde Slint-variant doet samen met topmuzikanten van Tortoise e.a. klinkt mij letterlijk en figuurlijk als muziek in de oren.

En toen ik afgelopen zondagmiddag aan mijn eerste draaibeurt begon, was ik meteen verkocht; de vertrouwde stem van Slint, die ik al zolang koester, bovenop een briljant subtiel muzikaal bedje; de klasse druipt van deze plaat af !

Alhoewel ik begrijp dat niet iedereen dit kan behapstukken is het gesneden koek voor diegene die de rustige kant van Slint en de subtiliteit van Tortoise kunnen waarderen.

Die mensen zouden er goed aan doen dit is binnen te laten sijpelen!